onsdag 2. mai 2012

Klippefest, middagsfest og vår i byen!


Forrige uke hadde Tora, Tilla, Live, Linda, Miriam og jeg spleisemiddag. Tora gikk tidlig, Tilla kom sent og bidro ikke, men det var flott og det var nok mat. 





1.mai ble feiret i god maiånd. Tog og deretter tilbragte vi dagen i sola. Jeg løp mellom St.Hans-parken, Stensbergparken og Grønland. Hver gang jeg kom et sted, flyttet folk på seg. Tilslutt endte Ane og jeg opp alene på Grønland med en kinakål, en boks ananas og pepperkaker i veska mi. 
Som dere ser lever Ane fortsatt i Swaziland. Alle andre i t-skjorte og shorts, Ane med tykt skjerf, strømpebukse og jakke...




Sommerutstillingen nærmer seg, og som alle de tre andre hovedutstillingene mine, har jeg valgt et litt slitsomt prosjekt. Det blir lydinstallasjon denne gangen og, men denne gangen skal jeg ikke male et svart rom hvitt, male gulvet med akrylveggmaling eller snu en hel vegg. Nei, jeg skal dekke et 15 km2 rom med oppklippet bomullshyssing!
I dag har jeg da (med god hjelp fra Tilla) ryddet ut av rommet, vasket gulvet tre-fire ganger, dratt ut spikre fra veggen, sparke og deretter hakket opp veggen med hammer for å få den gjevn.

På en uke har jeg alt klippet rundt 12 nøster med tråd, men i kveld fikk jeg heldigvis hjelp. Jeg hadde invitert gud og hvermann til å hjelpe, men plutselig, i siste liten, meldte nesten alle avbud. Ane og Tilla kom og vi kom oss gjennom 16 av 19 nøster.
Svært fornøyde, men med litt stive skuldre etter tre timer klipping med bolle på fanget og en sløv saks. I tillegg hakket jeg meg selv i lillefingeren med baksiden av en hammer i dag, og fått gnagsår på langfingeren. To ganske viktige klippefingre.








Som den beskjedne personen jeg er, skygget jeg for Ane på flere bilder, så vi tilslutt rett og slett måtte iscenesette et "hei-hei-bilde".



Etter oppvasken i dag kom jeg til å speile meg i ene kaserollen og så plutselig at jeg lignet veldig på storesøster Tale i den kjelen. Jeg lekte derfor litt med den for å få frem det perfekte uttrykket, men det var ikke helt lett. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar