torsdag 11. november 2010

Torzdag

I går på skolen hadde plutselig temperaturen sunket betraktelig, så alle satt med ytterjakker, skjerf og votter inne. Varmen på Storesal er nemlig kaputt, og resten av bygget - som er et gammelt industribygg fra gud-vet-når, er ikke veldig godt isolert.
Etter noen timer med skuldrene under øra, var det noen smartinger som stakk på tresalen, hentet noen trebiter og fyrte opp i peisen på kjøkkenet. Det ble knallvarmt, og i flere timer satt jeg foran den og grillet de fete overarmene mine. I tillegg til lukten av svidd nordmann, hadde vi gammel jazz på sterioen, sjokolade og hyggelige samtaler. Sindre laget kakao og det var riktig fryd.

Klokken seks var det på tide med litt Croquies, og mange ble lokket inn på Galleriet av Ellen sine lovprisninger om øl. Så der satt vi, tegnet nakne damer, drakk øl og pustet i konsentrasjon. Etter en stund med det, stakk noen av oss på Akantus, onsdagsbaren på KHIO. Da vi kom dit, utgjorde vi ca. 2/4 av de som var der. Det viser seg at KHIO-studentene går tidlig hjem, altså kl sju.
Vi satt nå der, drakk en del øl, og hadde intelektuelle samtaler. Veldig fascinerende å høre på kunstfolk snakke i par, det er ofte mange interessante emner.
Etter en fornuftig del øl og enda fler fornuftige samtaler, kom jeg meg hjem - og sov.


I dag har jeg faktisk nesten ikke gjort noe fornuftig på skolen. Annet enn å male en diiger figur på et stort ark, da. Men jeg klikket veldig på den abstrakte formen, og har nå en ny plan til juleutstillinga.
Den åpner forresten 16.desember, og jeg anbefaler alle å komme.


Dagens sitat kommer fra Mina:
"Når du synger, Mone, så skjønner jeg hvor dum jeg er !"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar