tirsdag 10. mars 2009

Kulde uten kulde og vellykket frysesniffing!

I dag skjedde det svært lite
før gymmen. Det er kanskje fordi det som regel ikke skjer så skrekkelig mye i kunsttimene. Heldigvis har jeg nå endelig skjønt saken og poenget med stilisering, og det kommer godt med, siden 1/4 av oppgava enkelt og greit ER om stilisering. I gymmen hadde vi fire studenter. Jeg var veldig skeptisk til dette, for i fjor hadde vi også det. Problemet var at det virket som de skulle gjøre om formingsgruppa til marinejegere. To veldig, veldig trente gutter/menn, som sikkert klarer 32 ganger flere push-ups enn meg.
Det viste seg at min skepsis var feil - heldigvis. De var veldig greie og hadde et helt greit opplegg. Først hadde vi Robotleken. Tre på hver gruppe. To er roboter og en er robotpasser. Jeg var da robotpasser først. Selve effekten av leken kom ikke helt fram, for både Anita og Hanna gikk så sakte at jeg trengte ikke løpe. Etterhvert begynte begge å gå veldig fort, og jeg måtte løpe rundt, leende, å skifte retning på den.
Deretter hadde vi "pølse i brød". Stiv heks, bare at man må hoppe når man blir tatt å rope "Pølse, pølse!"

Såå er det morsomme. Vi ble delt i fem grupper på hver vår matte, og en tjukkas. Første matte var forlengs rulle, så baklengs, hjul og så hodestående. Hjul er i kursiv, for Pernille startet på denne, og viste meg forrige uke sine ekstreme hjulkunnskaper. Hun får poeng for selvironi og at hun har forbedret seg fra forrige uke, da. Hun knekker lissom sammen i armene, og ruller seg litt rundt før hun detter på matta.
Pernille, disse er til deg:
http://www.youtube.com/watch?v=6cq52haFbyQ
http://www.youtube.com/watch?v=NxfDW3gvdxk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mA_fT_BxY9I&feature=related
Korte, men instruerende (?) filmer med folk som slår hjul...

Uheldigvis fikk jeg ikke sett så mye, for jeg var nokså opptatt med å være flink selv.
MEN! Jeg klarte hodestående for første gang!

Etter både gym og tegning, gikk jeg hjem. Da jeg kom til døra, ble jeg stående. Det var låst. For første gang på lenge har jeg ikke hatt med nøkkel min. Jeg fikk da vite at både Odd og Rolf var på shopping. Så da satte jeg meg ned med datan utenfor døra, og høstet litt sympati fra fjesbok og msn. Akkurat i det strømmen gikk, hørte jeg stemmene deres.
Føttene mine fungerer igjen!

I hele dag har jeg gruet meg til middagen. Jeg har nemlig ikkenoee mat. Frokosten min (og lunsjen og, for såvidt) besto av to ristede brødskiver med litt pålegg. De er ristet fordi de er så tørre at bare hunder spiser dem ellers. Lunsjen var det verste: de ristede brødskivene hadde blitt til gummi; først fuktige inni matboksen, også avkjølt. MMMM!
Men til min store forskrekkelse ble middagen bedre enn på lenge! Jeg snoket i fryseren og hyllene mine, og plutselig sto jeg der med en... rett og slett herlig middag i akkurat passe strørrelse!
Så nå roper norsk på meg. Og jeg.. roper litt trist tilbake :(

Dagens Rolf:
Jeg og Rolf står i gangen og diskuterer vaskelista. Så sier Rolf, med armen lenende på veggen, jeg under den: "Øh, sorry hvis det lukter svette av meg, har akkurat hatt gym..."
Akkurat er vel realtivt. Han hadde gym etter meg, altså halv tre til fire. Etter det har han da gått på bygda og handla. Aiai.
"Heh, er tett i nesa og lukter ingen ting, jeg". Hvite løgner er lov noen ganger, sant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar