mandag 17. september 2012

Og når du tror det ikke kan regne sterkere...

... ja, da gjør det det! Jeg har flere dager sagt til folk at jeg ikke skal snakke om været. Hele tiden. Men det er faktisk ikke så lett når et vær som dette setter inn! Da jeg kom ut av Bergens Maritime vgs etter spanskkurs, regnet det som vanlig. Plutselig var det noen som skrudde opp dusjen, og iløpet av tjue sekunder var jeg gjennomvåt - selv med regntøy og gummistøvler. Jeg kunne nærmest høre det surkle i trusa! Skjørtet mitt hadde fungert bedre som vaskefille enn noe annet!
Jeg har gitt totalt opp å se kul ut i denne byen. Her går det i ullundertøy, gummistøvler og regnjakke. Snart syr jeg meg strømpebukser av voksduk!

Jeg gikk hjem fra Danmarksplass og i gatene renner noe som ser ut som lillebroren til Glomma. Og det leder meg inn på hvorfor jeg ikke har sett en eneste minihund, også kalt teppetisser og rotte, her. Den eneste og mest fornuftige forklaring på det er rett og slett at de ikke hadde overlevd. De hadde druknet.

Jeg har notert meg at det (utrolig nok!) er en del fontener i denne byen. Hvorfor i all verden de har brukt penger på det, kan man jo spørre seg.

Så nå kommer spørsmålet med stor S: Hvorfor i all verden har folk valgt å bosette seg her?


Iført regnjakke fra et fornuftig merke med hetten godt over hodet, er jeg fortsatt god og våt i fjeset! Å bruke briller er jo også helt håpløst i denne byen.

Ja. Ser dere det gjennomsiktige som er mellom hånda og den rød bøtta? Det er én oppvridning av skjørtet mitt. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar