onsdag 20. juni 2012

Saftsuse!

Som nevnt tidligere skal jeg snart flytte, og i den anledning rydder jeg opp i skuffer og skap. For et års tid siden var jeg, med varierende følge, og plukket kirsebær og plommer hos farmor. Disse har ligget og tatt opp plass i frysern nå i et år. Så Linn og jeg fant ut at å lage saft var en flott aktivitet som ville styrke våre husmorspoeng.

I vår alles kjære "Fra boller til burritos"-bok fra 9.klasse fant vi oppskrift som passet oss. Fra før av hadde jeg et slikt et tørkle man siler saften i, men ikke noe stativ. Derfor klemte og klemte vi de stakkars bærene i tørkleet til saften var ute, og først etterpå opptaget vi at det sto "la det sile av i 30 minutter". Jaja.

Vi endte opp med rundt fire liter saft. For at den ikke skulle mugne drakk vi som sjørøvere, men likevel har den siste slanten fått besøk. Men det får gå.







Linn donerte trusa si som silingverktøy.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar