fredag 9. desember 2011

Jævlig grovrent!

Da jeg kom på skolen i morres fikk jeg vite at malingen jeg har brukt på gulvet på "rommet mitt", er feil. Helt feil faktisk, det jeg har brukt er veggmaling. Veggmaling fungerer ikke på gulv, tydelivis.
Jeg fikk derfor utdelt "Grovrent", et sterkt vaskemiddel som tar alt, inkludert huden på fingrene. Mens denne grovrenten koste seg på mitt nye, hvite gulv, satte Stine, Janette og jeg i gang med sparkelskrape for å få malingen av.
Etter noen timer var en del borte, og det så nesten sånn ut:


Minus skiløperne, så klart.


Da vi var ferdige med den moroa var det felleslunsj, og rektoren vår hadde laget kikertsuppe. Mens vi satt der og spiste sølte jeg på hånda, slikket det av og oppdaget at det jammen meg var en del Grovrent som satt igjen på den. Jeg kastet meg bort til vasken og slang munnen ned i det rennende vannet før han som sto og vasket opp rakk å si "det er varmt!"

Og det var det også. Jævlig varmt. Så da skaffet jeg meg et brannsår på tunga slik at suppa ikke smakte noen verdens ting.


Etter lunsj ble jeg sendt ut for å kjøpe ny maling, egen maling kun til meg og mitt gulv. Med skolens bankkort trasket jeg i vei, og skjønte for sent at min vei var feil vei. Butikken jeg hadde handlet maling i for et år siden var ikke der lenger. Jeg fortsatte derfor oppover Løkka i god tro. Vel fremme i en Malia-butikk sa jeg frem mitt ærend. Jeg skulle ha hvit gulvmaling for hardt gulv (jeg vet da virkelig ikke hva slags gulv vi har på skola. Betong? Hardt var det i alle fall da jeg skaffet meg hjernrystelse på det i fjor).


Da valget kom mellom olje- eller vannbasert ble jeg veldig i tvil om hva jeg hadde fått beskjed om. Jeg kjørte på med vannbasert og har ikke sagt det til noen. Det viser seg at om det blir noe igjen av min maling, skal den brukes på en dør hvor det alltid har blitt brukt olje. Og da går det ikke å ha ikke-olje over.

Jeg må bruke mye maling på mitt gulv...

1 kommentar:

  1. haha, du er så morsom Mone! Skriver så morsomt. Høres ut som om alle dine dager er komiske, gøyale eller noe annet gøy. Skjønner kanskje at det var en litt slitsom dag, men likkavæl da døh

    SvarSlett