søndag 4. desember 2011

Hakkete barhopping

Gårsdagen var en merkelig dag. Anine og jeg hadde store planer om å reise på julemarked på Folkemuseet. Skikkelig gammeldags julestemning. Da vi endelig kom oss av gårde var det ekstremt fullt på bussen, og jeg sto klint oppi en femåring som stakk fingrene sine overalt.
Vel fremme oppdaget vi at det kostet 75 kroner for å gå på dette markedet, om du da ikke var OBOS- eller DNB-kunde. Anine var så klart begge deler og hadde selvfølgelig ikke med noen av kortene.
Så da gikk vi hjem.

Utpå ettermiddagen satte Anine, jeg og Eivind oss ned på kjøkkenet for å smake litt på det jeg hadde tatt med fra Budapest. Kirsebærøl, sprudleviner og hvitvin.
Etter hvert som stemningen steg, hentet Anine Bacardi Razz'en sin, og i desperasjon etter noe å blande med, stakk vi av med FUN lighten til Victoria. Supert.

Deretter var det duket for å møte Tilla og - noe jeg trodde skulle bli - en rolig kveld med litt øldrikking. Skulle tidlig hjem så klart.
Vi begynte det hele på Revolver. Vi bestilte øl, og da jeg var halvveis i min kommer to andre. Det er da ikke sitteplasser igjen så jeg får beskjed om å bøtte ølen så vi kan komme oss videre.
Turen gikk da til Café Sara hvor jeg bestiller en litt dyrere øl. For å liksom kose meg.
Halvveis ned i ølen får jeg beskjed om at vi skal på SO, så det er bare å drikke opp. Vel fremme på SO venter jeg litt med å bestille øl, og forsikrer meg om at "jada, vi skal være her en stund".
Jeg får øl og faen meg halvveis i den kommer eksen til Tilla, og da må vi jammen meg dra.
Vi tuslet så hjem og hoppet inn på en av de "irske" pubene i Hegdehaugsveien. Der gled vi rett inn sammen med pelsfrøknene og sleikfaktoren.
Rett og slett en vellykket og særdeles avslappende lørdagskveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar