tirsdag 6. juli 2010

Rökelaks, kalde busser og hete dagerrr!

Kort innlegg for aa vise at jeg lever! Rask og galt!
Naa er vi ferdig med Roskilde og "godt" i gang med interrail.

Bussen til Roskilde var faktisk ganske kjip. Jentene foran May Lisbeth og meg la setene sine saa langt ned som mulig. For aa da kunne sove, maatte jeg kravle meg rundt som en lavre i det illeluktende setet mitt. Sondre, som var vaaken hele natten pga leggplassproblemer, kunne meddele at jeg hadde noen veldig interresante sovestillinger. Den beste var visst nok da jeg laa med hele rumpa utenfor setet, mens jeg hadde hodet mitt "hvilende" paa May Lisbeth.
Som om ikke dette var nok, luktet bussen herlig av rökelaks og pissoar. Ikke vet jeg hvordan det var mulig, men lukta kom ut av AC som var over oss.

Etter aatte timer kom vi fram kl 07. Det flotte var at campen vaar ikke aapnet för kl 08. Mens vi satt i sola og ventet paa aa lete etter teltet, kom det noen jenter med store sekker. Den ene av dem hadde kort kjole som hadde glidd helt opp under sekken, saa det vi saa, var en bar rumpe. Det toppet seg da hun, tydeligvis uvitende om sin bare bak, böyde sek helt ned, med stjerten i vaeret. Hun hadde g-streng paa, men den saa ikke vi. Det var ikke saerlig lett aa holde maska.

Da campen endelig aapnet kom det neste problemet: Finne ut hvor de andre laa. Camp J er en ganske stor camp, og kl 08 om morgnen sov alle disse. Tislut kom vi oss fram, og det ble en veldig tidlig frokost.

Ellers har Roskildedagene gaatt til aa ligge paa stranden rett ved campen, bade i vannet (som paa lördagen ble stengt fordi noen hadde baesjet i vannet - det hadde kommet e-coli!) og vaere paa fest. Det var oppmot 30 grader og knallsol, saa de fleste vaaknet relativt tidlig til en braa og desperat trang til a karre seg ut av teltet.

Akkurat naa gidder jeg ikke skrive mer, Anne venter paa meg, saa skal vi finne et postkontor. JEg tror vi har spurt tre stykker, men min tysk er ikke av de beste (selv om jeg kan mer enn jeg trodde), saa vi labber.
Adios!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar