søndag 13. mars 2011

Bilder fra utstillingen

Sånn. Siden noen ikke kunne komme på utstillingen min (...) lovet jeg å legge ut bilder. Så nå er de altså her, i tillegg til en del prosessbilder. Jeg har ikke lastet opp alle prosessbildene, da ville vi alle blitt totalt gale, men noen er da her.
Jeg vet ikke om jeg orker å skrive så mye om bildene egentlig. For øyeblikket er jeg så dritlei alle, men jeg kan si kjapt at
- Bildet med Eirik og meg er satt sammen. Printet ut på 1,3 x 1,3 m PVC. Viser forventningene vi har til kjønn, det macho og det feminine. I tillegg til det blanda kjønnet, androgyne. Her hadde da jeg spart hår under armene, mens Eirik var barbert i fjeset, på brystet og under armene.

- Tegningen nummer to er tegnet, skannet inn, klippet ut og inn i Photoshop, fargelagt i PS, skrevet ut og festet på Kappa. Yez.
Mer på den, hva vil du putte mellom beina på personen, hvor mye teller kjønn og hva er oppvekst.

- Nummer tre (les teksten fort, og dette begynner å føles som en auksjon) er mer illustrerende. Stine og jeg fant en tekst på Klara Klok (http://www.klara-klok.no/wips/440185332/caseId/1585812924). En litt sår tekst egentlig, siden vi vet det er mange som har det slik. Bildet ble funnet på en staselig nettside kalt Show me your vagina.
Jeg merket jeg med en gang ble aseksuell etter å ha tittet her... Pris til min mor som titterkikker på slikt hver dag.

- Maleriet var egentlig bare et pausemoment jeg hoppet på ganske sent. Jeg fikk et digert lerret en kveld, laget med det beste lerretsstoffet. Det gikk fort å male i starten, men pirkearbeidet tok evigheter. Jeg var ferdig rundt kl 17 på fredag. Bildet viser den blanke dama uten meninger, tomt blikk. Mannen i hodet hennes er tankene, hva hun vil, føler, mens mannen som holder i kjolen hennes er forventningene. Kort sagt.

- Den siste er en tegning, noe lignende jeg hadde på juleutstillingen. Kartongen er like stor, ca 1,60 x 2 meter, og er stappet med streker. Den er det mer abstrakte innslaget vi hadde, og skal vise følelsen av å ikke komme ut i sine egne hjørner. Når du er sperret inne i ditt eget hodet, og vet det er noe som mangler.
Om det var en ok forklaring?
Tommy og jeg fant ut arealet på strekene tilsvarte arelaet av kroppen min. Det var jo stas å vite, da.
Tegningen skulle egentlig ha en tykk, svart blekkant rundt seg, for å vise den innestengte følelsen bedre, men jeg fant ut at det var for lite luft på kantene. Den ble derfor pakket inn i plast for å gi en lufttett og innestengt følelse, nesten i 3D.

Det var det. Jeg hadde planer om å legge ut flere bilder, noe av Stine sine saker også, men bloggen samarbeider ikke helt nå.
Det føles ikke veldig imponerende å vise dette på bloggen, magien er liksom litt borte. Håper folk får noe ut av det likevel.
Hey ho yo.






















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar